راهکارهاى شیوا نویسى :
از گرفتارى هاى رایج میان دانش آموزان تسلط نداشتن بر دانش املا است. همان قدر که «درست نویسى املایى» به یک نوشته اعتبار میدهد، «غلط نویسى املایى» نشان دهنده ی بى دقتى و سهل انگارى نویسنده است.
در این جا نمونه ای کوتاه از املاى برخى واژه هاى مشابه را مى آوریم:
http://daneshnameh.roshd.i/
از گرفتارى هاى رایج میان دانش آموزان تسلط نداشتن بر دانش املا است. همان قدر که «درست نویسى املایى» به یک نوشته اعتبار میدهد، «غلط نویسى املایى» نشان دهنده ی بى دقتى و سهل انگارى نویسنده است.
در این جا نمونه ای کوتاه از املاى برخى واژه هاى مشابه را مى آوریم:
آجل: آینده | |
عاجل: شتابنده | |
آمِر: امر کننده | |
عامِر: آباد کننده | |
اِثم: گناه | |
اِسم: نام | |
اَرض:زمین | |
عَرض:پهنا | |
اَسیر:گرفتار | |
عَصیر:شیره | |
اَثیر: گلوله آتش، هواو فلک | |
عَسیر: دشوار | |
اَلَم: درد | |
عَلَم: پرچم | |
اَلیم: دردناک | |
عَلیم: دانا | |
اَمل:آرزو | |
عَمل:کار | |
اِنتساب:نسبت داشتن | |
اِنتصاب:گماشتن | |
اِنتفاء:نابود شدن | |
اِنتفاع:نفع بردن | |
بِحار:دریاها | |
بَهار:اولین فصل سال | |
بَحر:دریا | |
بَهر:حرف اضافه (براى) | |
تألّم:دردناکى | |
تعلّم:یاد گرفتن |
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر
نظر شما چیه؟